Bestoffrm|Ask Flashlari| Resimli Siirler|Yazili Sorulari|Büyüler|Performans,Proje Konulari|Sifali Bitkiler|Definecilik
 
"Hayat bir öyküye benzer, önemli olan yanı eserin uzun olması değil, iyi olmasıdır. Seneca"
Geri git   Bestoffrm|Ask Flashlari| Resimli Siirler|Yazili Sorulari|Büyüler|Performans,Proje Konulari|Sifali Bitkiler|Definecilik >
»»-(¯`v´¯)-» Kültür ve Eğitim »»-(¯`v´¯)-» > Edebiyat > Lise Edebiyat > 11.Sınıf Edebiyat
Connect with Facebook

Konu Kapatılmıştır
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 10-01-2009, 05:02 PM   #1 (permalink)
Üye
 
VisitanT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Sep 2009
Mesajlar: 1.012
Teşekkür: 0
55 Mesajına 121 teşekkür edildi.
Standart 11.sınıf edebiyat 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 cevapla

sayfa 109 bir damla kan metninin cevapları
1.a)a,c,d,e,ğ,g,ç,f,b
3)evet edilmiştir
5)bir ilişki yoktur
6)a.hikayedeki yapı unsurları birbirini tamamlayarak yapıyı oluşturan unsurlardır
8)bireyin ruhi sıkıntısıdır.

3.ETKİNLİK
tasvir ve tahlillerden yararlanmış , sözcükleri mecaz ve yan anlamlarıyla kullanmış

13)Şair Yahya Sezai Efendi'nin oğlu. Türkçülük akımına mensuptu. Galatasaray Lisesi mezunudur. Dışişlerinde çalıştı, Galatasaray'da hocalık yaptı. Darülfünun'da müderrislik, sarayda başmabeyincilik yaptı. Maçka'da gömülüdür. Servet-i Fünun, Türk Derneği Mecmuası, İkdam gazete ve dergilerinde yazdı. Eserleri, Servet-i Fünun akımının etkisini taşıyordu. Ancak bu akım etkisinde kullandığı ağdalı yazıların olumlu karşılanmadığını görünce, sonraki dönem hikâye ve yazılarında sade bir Türkçe kullandı. Memur olarak çalışması ve siyasi etkinliklere katılması, edebiyata ayırdığı zamanı ve eserlerinin sayısını kısıtladı.

Öykü yazarıdır.Milliyetçilik düşüncesini savunmuştur.Serveti fünun edebiyatı içinde yer almasına ragmen daha sonra Milli Edebiyat döneminde verdigi eserlerle tanınmıştır.


Eserleri
Leyla yahut Bir Mecnunun İntikamı
Haristan ve Gülistan
Çağlayanlar
Gönül Hanım
Bir Tesadüf
Kadın Ruhu
Beliren Simalar
Salon Köşeleri
Bir safha-i kalb
Silinmiş Çehreler..

sayfa 118 =
ölçme ve değerlendirme
1)Y
Y
Y
2)batı tarzı..... servetifunün dönemi
3)D
4)D
5)Hikâye ve romanda teknik yönden gelişme gözlenir. Kısa hikâye, bu dönemde edebiyatımıza girer. Hikâye ve roman edebî bir çizgiye ulaşır. Batılı anlamda Türk romanı bu dönemde yazılır.

Roman tekniği modern ve sağlamdır. Olayların örgüsü, işlenişi ve konuşmalar başarılı bir biçimde verilir. Eserde, yazar kişiliğini gizler.
Psikolojik romanın ilk örneği, bu devrede görülür (M.Rauf, Eylül).

Kişilerin ruh durumları anlatılır ve çözümlenir; sosyal hayat tasvir edilir.

Gerçek hayat sahnelerine yer verilir (H. Cahit, Hayâl içinde). Hayatta görülen ve görülmesi mümkün olan olay ve kişiler anlatılır.

Tip yaratmada, tasvir ve portrelerde başarı sağlanır. Realist ve natüralist çizgiye yaklaşılır. Realizm ve natüralizm vb... edebî akımlar örnekleriyle birlikte edebiyatımıza girer.

Romanda romantizmin etkisi belirgin biçimdedir. Zamanla realizme yönelme başlar. Roman içinde yaşanılan toplum yaşantısı dile getirilir. Batıya ayak uydurma yolundaki çabalar, romana konu olur. Sanatçının yol gösterici olduğuna inanan romancılar, batılılaşma sürecinde kendilerine göre uygun buldukları örnekleri romana sokarlar (H. Ziya, Aşk ı Memnu),

Romanda, sosyal davalara yer verildiğine rastlanmaz. Çevre özelliklerinden ve milli konulardan yoksundurlar.

Konularını İstanbul'daki seçkinler tabakasından -özellikle- batılı çevrelerden alırlar. Bu nedenle "Salon edebiyatı" oluşturdukları öne sürülür. Aydınlar için yazmış olmaları, halktan uzaklaşmalarına neden olur.

Klâsik vak'a hikâyesi, Halit Ziya ile doruk noktaya ulaşır. Hikâyeler, orta halli ve yoksul insanları konu edinir; İstanbul'un dışına çıkılır (H.Ziya, Bir Yazın Tarihi...)

Hayâl kırıklığı, üzüntü ve başarısız aşklar, hikâye ve romana giren belirgin temalardır. Hikâye ve romanda realizme geçiş, gözlemi getirir, hayâli ikinci sıraya iter. Yazarlar, realizmin ve natüralizmin etkisinde kalırlar.

Kadına özel ilgi, bu dönemde görülür. Kadın; ev içi romanlarındaki kadın tipleri ve kadınlara ait eşyaların tasviri gibi değişik şekillerde ortaya çıkar. Şahıs ve mekân tasvirlerinde üslûp sanatlı ve süslüdür.
Roman ve hikâyelerin dili, üslûbu kusurludur. Süslü ve sanatlı anlatım tutkusu ileri ölçüdedir. Estetik uğruna Arapça ve Farsça kelime ve tamlamalar, hikâye ve romanda geniş ölçüde vardır. Üslûp anlayışı ve arayışı, Türkçenin kimi zaman anlaşılmaz hâle gelmesine sebep olur. ikizli, üçüzlü ve dördüzlü tamlamalarla oluşturulan kullanımlar, karışıklığa neden olur.

Fransız dilinin etkisiyle Türkçenin söz dizimi genişlik kazanır. Cümlenin öğeleri yer değiştirir; bazen cümleler yarıda bırakılır, kesik cümlelere yer verilir. Cümleler isteğe bağlı olarak kısalır ve uzatılır.



Sayfa 119 daki 3.etkinlik farklı bir hikaye
ferhunde küçük yaşta ailesini kaybedip bir köşke evlatlık olarak verilmiştir köşkün küçük hanımı nevin de ferhundeyle aynı yaştadır ferhundeyle nevin biril,kte büyümüşlerdir ancak ferhunde kendisini her zaman nevin ile kıyaslayarak kendisini ondan daha faziletli görmektedir oysa köşkte durum ferhundenin düşündüğünden farklıydı çünkü nevin ferhundeden daha faz<la göz önündeydi ferhundeyle nevin büyüyüp genç kız olunca ikiside aynı genci sevmiştir ancak genç ferhundeyi değilde nevini seçince ferhunde buna çok üzülmüş kendisini boşu boşuna kandırarak nevinin kendisinden bir her zaman bir adım daha önde olduğunu anlamıştır ferhunde bu hayal kırıklığı ile hiç evlenmemiş ancak bir gün gelin olkma hayali içinde bir heves olarak hep kalmıştır oda bu kendisini çevresindeki düğünleri seyrederek avutmaktadır çevresi,ndekiler ferhundenin bu hevesini bildikleri için onun bu hayalini gerçekleştirmeye çalışmaktadırlar.

ölçme değerlendirme SAYFA 128 1. d-d-y 2.realizm 3. D
VisitanT isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alt 01-24-2010, 02:53 PM   #2 (permalink)
Üye
 
abow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2010
Mesajlar: 1
Teşekkür: 0
0 Mesajına 0 teşekkür edildi.
Standart

indirmiyo ....
abow isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Konu Kapatılmıştır

Bookmarks

Etiketler
11.sınıf edebiyat 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 cevapları

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 03:16 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.

bestoffrm | aşk flashları | sitemap | tags
Resimli Şiirler Şairler Müzik Yemek Tarifleri Moda Örgü Modelleri Dantel Modelleri Şifalı Bitkiler İslami Konular Dil An Coğrafya Fizik Roman Özetleri Aşk Duaları Dilek Duaları Define İşaretleri Cilt ve Güzellik Sosyal Dil Anlatım Edebiyat Aşk flashları Domain Telif Hakkı Sitemizin tüm hakları saklıdır. Telif hakkı ihlali bildirimi, acil şikayetleriniz ve her türlü görüş ve önerileriniz için iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz. Sorumluluk İçerik sağlayıcı ve paylaşım sitesi olan Bestoffrm.com sitesinde, 5651 Sayılı Kanun’un 8. Maddesine ve T.C.K’nın 125. Maddesine göre tüm üyelerimiz ve ziyaretçilerimiz yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. Bestoffrm.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler iletişim sayfamızdan bildirilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde tarafımızdan gereken işlemler yapılacak ve size dönüş yapacaktır. Sitemizde yayınlanan sağlıkla ilgili konular sadece bilgilendirme amaçlı olup tedavi için Lütfen Doktorunuza başvurunuz.